Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

ΤΣΙΓΑΡΟ ; ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΩ!

ΤΣΙΓΑΡΟ ; ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΩ!

 
Νόμος υπ' αριθ. 3420, Σύμβαση Πλαίσιο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας για τον Έλεγχο του Καπνού:
 
Άρθρο 12: Εκπαίδευση, επικοινωνία, κατάρτιση και ευαισθητοποίηση του κοινού 
Κάθε συμβαλλόμενο μέλος θα προαγάγει και θα ενισχύσει την ευαισθησία του κοινού για θέματα ελέγχου του καπνού, με τη χρήση όλων των διαθέσιμων επικοινωνιακών εργαλείων, ανάλογα με τις ανάγκες....προκειμένου να προαγάγει:
.........
β) την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία λόγω της κατανάλωσης καπνού και της έκθεσης σε καπνό και τα οφέλη της διακοπής της χρήσης καπνού και του τρόπου ζωής χωρίς κάπνισμα, όπως ορίζονται στο άρθρο 14 παρ. 2.
 
 
 
Άρθρο 14: Μέτρα για τη μείωση της ζήτησης, σε σχέση με την εξάρτηση από τον καπνό και τη διακοπή της χρήσης του.
 
Για το σκοπό αυτό, κάθε συμβαλλόμενο μέλος θα προσπαθήσει:
 
α) να σχεδιάσει και να εφαρμόσει αποτελεσματικά προγράμματα με στόχο την προώθηση της διακοπής της χρήσης καπνού, σε χώρους όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα, νοσηλευτικά ιδρύματα, χώροι εργασίας και άθλησης.
.....
γ) να καθιερώσει προγράμματα διάγνωσης, συμβουλευτικής, πρόληψης και θεραπείας της εξάρτησης από τον καπνό ... 

 
Έτσι λοιπόν ξεκινάμε τις δράσεις μας κυρίως  
μέσα από τρόπους που μας εκφράζουν.
Τη ζωγραφική, το τραγούδι, τα κόμικς, τις συνεντεύξεις.
 

 
Συμμετέχουμε σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, γιατί θέλουμε να πούμε τη γνώμη μας κι αυτό είναι το βραβείο μας.
 
 
Κάνουμε δράσεις στο γυμνάσιο που φοιτούμε,
γιατί θέλουμε να διαδώσουμε όλα αυτά που μαθαίνουμε.
 Να μην τα κρατήσουμε για μας,
αλλά να μεγαλώσουμε την αλυσίδα της γνώσης.


 
(απόσπασμα από συνέντευξή μας στους μαθητές του Γυμνασίου Πυθαγορείου)
  • Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη τσιγάρο;
                       Α, πα,πα,πα [βλακείες]

 

  • Τι νομίζετε; Είναι καλό ή κακό;
-Κακό!

-Κακό!

  • Καπνίζουν παιδιά στο σχολείο μας;

 - Ναι!

  •  Αν ναι, τους είπατε κάτι, αντιδράσατε, ή δεν μιλήσατε καθόλου;

-Τους είπα να μην καπνίζουν!

-Δεν μίλησα καθόλου.

  •  Πώς νιώσατε μετά από αυτό;

-Πετούσα στα σύννεφα!

-Χάλια!

  •  Σκεφτήκατε  ποτέ να καπνίσετε;

-Όχι!

  •  ΤΙ θα γινόταν με εμάς και το περιβάλλον, αν όλος ο κόσμος κάπνιζε;

-Θα μολύνονταν το περιβάλλον και θα πεθαίναμε μαζί με αυτό.

-Θα ήταν σκατά!
 
 
Η Ελευθερία , η Άννα , η Ειρήνη ,  η Σοφία  και η Σταματία πήραν πολύ στα σοβαρά τη δουλειά του δημοσιογράφου.
Αφού έκαναν σύσκεψη με σκοπό να αποφασίσουν ποιες ερωτήσεις θα θέσουν στους συμμαθητές τους, ξεχύθηκαν στο σχολικό προαύλιο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων της πρώτης εβδομάδας του Δεκέμβρη.
 
*      Ποια  είναι η γνώμη σου για το κάπνισμα;
Δεν κάνει καλό στην υγεία.
Είναι κακό.
Καλό είναι να μην καπνίζουμε γιατί πεθαίνουμε πιο γρήγορα.
Κάνει κακό στην υγεία.
Χάλια γιατί προκαλεί αρρώστιες.
Πιστεύω ότι το κάπνισμα είναι κακό για την υγεία μας, και μας προκαλεί καρκίνο.
Είναι κακό.
Μία βλακεία.
*      Θα κάπνιζες ποτέ;
Όχι.
Όχι.
Όχι.
Όχι.
Εγώ ποτέ δεν θα καπνίσω γιατί δεν θέλω να κάνω κακό στην υγεία μου.
Μία φορά για να δω πώς είναι και μετά δεν θα ξανά κάπνιζα.
 
Όχι.
Όχι.
 
 
            Τι νομίζεις ότι προκαλείται με  το κάπνισμα;
 
Καρκίνος, μαυρίζουν τα όργανα.
Καρκίνος ή μας μαυρίζει τα όργανα και άλλες πολλές αρρώστιες.
Τα παιδιά νομίζουν ότι είναι μαγκιά.
Καρκίνος και κάνει κακό στους πνεύμονες και στο σώμα μας.
Προβλήματα υγείας.
Καρκίνος.
 
 
 
 
    Έχεις  δει στο σχολείο μας παιδιά να καπνίζουν;
Ναι.
Ναι, έχω δει.
Ναι έχω δει.
Ναι, έχω δει πολλά παιδιά να καπνίζουν και τους είπα πως δεν πρέπει να καπνίζουν, αλλά δεν δίνουν σημασία.
Ναι.
Ναι.
Ναι.
Ναι.
 
 
 
Του/Της είπες κάτι; Τον/Την συμβούλεψες;
Δεν τους είπα τίποτα.
Δεν ασχολήθηκα.
Ναι, της είπα ότι δεν είναι καλό και να το σταματήσει.
Να μην καπνίζει.
Ναι, τους είπα πως δεν είναι καλό.
Ναι τους συμβούλεψα να μην καπνίζουν.
Να κόψει το κάπνισμα.
Τίποτα.
 
  (Αν ναι:)Τότε τι σου απάντησε;
Να φύγω.
Θα το σταματήσει.
Μου απάντησε: φύγε από εδώ.
Με έβρισε.
Μου απάντησε: Το ξέρω όμως δεν μπορώ να το σταματήσω.
 
     Είδες καμιά διαφορά;
'Οχι.
Ναι.Το έκοψε.
'Οχι.
'Οχι.
Ναι, το έχει ελαττώσει (λίγο)
'Οχι